One of the most pleasant surprises on the third day of our Mekong Delta tour was climbing up the 400 + steps to reach the Buddhist temple known as Chua Hang or Cave Pagoda located on Sam Mountain in Chau Doc, Vietnam.

Given that we had either been planted in a van and/or boat for the past couple of days, it was a welcome relief having the opportunity to get some rigorous exercise even given the extreme heat and humidity.

At this particular point of the tour, we were starting to get frustrated that we were spending so much time in a cramped situation when we thought our tour would have included more walking and opportunities for exploration. Although, having the opportunity to climb up to this cave slightly redeemed our opinion of the tour, it still was a bit too little too late.

The ascent up the stairs was exhausting given the sweltering heat and humidity but the views were well worth it as small fishing communities and seemingly endless rice fields extended off far into the distance.

For several minutes, I just gazed out at the surroundings down below me realizing how high we had climbed to reach this point.

The Buddhist temple was certainly more quirky than usual. In particular, a reclining Buddha was sporting sunglasses. Without fail, I pulled out my camcorder and dSLR camera to capture this peculiar attraction. I honestly live to capture these oddball travel moments; it's what has kept me on the road as a digital nomad for years on end.

I've seen just about anything in and around temple areas, including smoking monks and other 'interesting' behaviour, but this was indeed the first time to see Buddha donning shades. Who knew Buddha could look so cool? ;)

For those interested in visiting the temple it's worth noting that it is free of charge; and who doesn't like something that is free? ;)

http://nomadicsamuel.com/video-blog/chua-hang-cave-pagoda

Một trong những bất ngờ thú vị nhất trong ngày thứ ba của đồng bằng sông Cửu Long tour du lịch của chúng tôi đã leo lên những bậc thang 400 + để đạt được ngôi chùa Phật giáo được gọi là Chùa Hang hay chùa Hang nằm trên núi Sam ở Châu Đốc, Việt Nam.

Cho rằng chúng tôi đã hoặc được trồng trong một chiếc xe và / hoặc thuyền trong vài ngày qua, nó đã được một đạo hoan nghênh việc có cơ hội để có được một số tập thể dục nghiêm ngặt ngay cả trên những nhiệt độ cực cao và độ ẩm.

Tại thời điểm này đặc biệt của tour du lịch, chúng tôi đã bắt đầu nhận được thất vọng rằng chúng tôi đã dành rất nhiều thời gian ở trong tình trạng chật chội khi chúng ta nghĩ tour du lịch của chúng tôi sẽ bao gồm hơn đi bộ và cơ hội để thăm dò. Mặc dù, có cơ hội để leo lên đến hang động này hơi chuộc ý kiến ​​của chúng tôi về các tour du lịch, nó vẫn là một chút quá ít và quá muộn.

Đi lên lên cầu thang được mệt mỏi cho nhiệt nóng nực và độ ẩm nhưng quan điểm cũng đã được giá trị nó như cộng đồng đánh cá nhỏ và những cánh đồng lúa dường như vô tận mở rộng ra xa vào khoảng cách.

Trong vài phút, tôi chỉ nhìn ra ở môi trường xung quanh xuống dưới đây tôi nhận ra cao như thế nào, chúng tôi đã tăng lên đạt được điểm này.

Đền thờ Phật giáo chắc chắn hơn kỳ quặc hơn bình thường. Đặc biệt, một pho tượng Phật nằm được đeo kính râm. Mà không thất bại, tôi lấy ra máy quay của tôi và máy ảnh DSLR để chụp thu hút đặc biệt này. Tôi thành thật sống để nắm bắt những khoảnh khắc du lịch kỳ quặc, đó là những gì đã giữ tôi trên đường như một người du mục kỹ thuật số cho năm kết thúc.

This is part of our Travel in Vietnam series. We're making a series of videos showcasing Vietnamese culture, Vietnamese arts, Vietnamese foods, Vietnamese religion and Vietnamese people.

Proudly presented by: http://nomadicsamuel.com , http://smilingfacestravelphotos.com , http://thatbackpacker.com & http://backpacking-travel-blog.com

All photos and video taken by Samuel Jeffery (Nomadic Samuel) and Audrey Bergner (That Backpacker).

This video features the song ''Grip Hop - Kevin Macleod" available under a Creative Commons Attribution-Commercial license.

Scroll to Top